בדרך להשגת מסטריות על החיים, אתה לומד שהאל חי דרך תודעת-המסטר את חייו ושגוף המסטר המואר משמש מקדש חי לאל וההכרה הגבוהה שלו מהווה כלי לביטוי אלוהי.
- המסטר יודע שמעבר לכל מה שנגלה ומופיע קיימת רק תודעה אחת שמבטאת את עצמה בכל צורה שהיא, כחיים, יקום, עולם וכל מה שיש בו.
- כל מה שנגלה חייב קודם להיות לא נגלה, כתודעה ששולחת את עצמה לביטוי, כמו זרע שנפתח להתממש כצורה. ללא תודעה זאת שיוצרת מתוך עצמה אף זרע לא יכול להתקיים.
- כמו שכל ציפור הנה בעלת תודעה שמכוונת אותה לעוף צפונה או דרומה. כך גם אתה הנך בעל תודעת מקור זאת, אותה אתה מאפשר להיות דרך ההבנה למילים שכל מסטר אומר:
" אני לכשעצמי לא יכול לעשות דבר. זה האל שישנו בתוכי שעושה את העבודה "
הדבר הנפלא הזה שישנו בפנימיות של הווייתך הנו תודעה ואת זה אתה משיג כשאתה מבין שהאל הנו התודעה האינדיבידואלית שלך כערוץ ייחודי והוא זה שמוביל אותך לכל מקום אליו אתה הולך, כי הוא זה אתה.
המסטר מכנה תודעת מקור זאת "האל שבפנים" ומצהיר "אני והאל הננו אחד" !
התודעה יודעת-כל של מקור החיים מקיימת את גופך ומספקת את כל צרכיו. היא גם מזמנת לך את הצורה המדויקת שנדרשת לחוויית החיים שלך.
ברגע שאתה משיג שהאל הנו אינסופי כתודעה רוחנית מקיפת-כל ונוכחת-בכל ועם זאת היא גם ביטוי אינדיבידואלי דרכך, אתה מתקרב לדעת את אלוהותך.
כך אתה מוצא שהאור האלוהי הולך לפניך ומכין לך את הדרך ושהוא צועד לצדך כהגנה וגם כרוח יוצרת. כשאתה נח בהכרה זאת, חש שהאל קרוב יותר מנשימה, אתה לומד לאהוב אותו כאדון המנהיג את חייך וכעצמי האמתי שלך.
אתה מתמלא אמונה בתודעה עילאית זאת שמנהלת את כל החיים וגם אותך.
אתה לומד לדעת את האל כנצחי ואינסופי, כתודעה בוראת שיוצרת את השמש, הירח, הכוכבים והפלנטות ואשר מנהלת, תומכת, משמרת ומנהיגה אותך ואת כל החיים כיחידת אור אחת.
בהיותך בעל זהות של תודעה זאת. אתה חייב להיות תודעה מקיפה זאת בהכרתך המודעת ואת זה אתה משיג במעבר שלך מאנושי לאלוהי.
מלכות-האל היא בפנימיות התודעה שלך וכאשר אתה פונה פנימה לתודעה אינסופית זאת שתזרום דרכך לתוך החיים, אתה תגלה בדרגה גבוהה יותר ויותר את התודעה האינסופית הזאת, בכך שתתפוש אותה כעצמך דרך כל החיים.
החיים עצמם כמהות אינם נראים בעין הפיזית. מה שנגלה הוא הצורה שהחיים נתפשים בה. לכן הבן שאינך מה שאתה רואה. הנך הוויה בלתי נראית לעין שמופיעה כצורה.
הנך תודעה של מקור החיים האחד. תודעה היא המהות והחומר של כל מה שיש וזו התודעה שלך וזה מה שקובע את החוויה שלך, כי מה שאתה זורע, כך אתה קוצר.
כעת אתה בנתיב של גילוי מי שאתה כתודעה אלוהית במצב הטהור ביותר, בה אינך נפרד מהאל. בתודעת גן העדן אינך נפרד מהבריאה. הנך תודעה אלוהית וזוהי זהותך המקורית כהוויה אינסופית יצירתית.
הזהות הרוחנית של ההוויה שלך היא זרע הצלם והדמות שבתבנית האדם האלוהי ; זה שמעולם לא נולד, מעולם לא מת והנו תמיד בלתי נראה.
הנך עצמי אלוהי שתמיד נשמר ונשאר. זה העצמי שמתגלם ומתבטא כמסטר אלוהי; הוויה אלוהית בעלת זהות אלוהית אינדיבידואלית.
עם עצמי מקורי זה אתה מתחיל להתבונן בראי החיים עם חזון חדש, יודע שאתה לא נמצא בתוך הצורה הנגלית.
הנך האני המקורי שמנהל ומושל בצורה זאת שלך. הנך כעת מהות של בן אלוהי מאוחד עם מקור החיים וכל החיים. אחד זה הנו נצחי ואינו נפרד מהאהבה ומהחיים האלוהיים.
כאלוהי - אתה מתחיל לתפוש את עצמך כחיים מאוחדים, כהוויה אחת -
בן האנוש אינו תופש זאת כך. הוא מסתכל בראי ואומר - זה אני ! יש לו הגדרה ברורה מי נראה לפניו.
האני האמתי אינו זכר או נקבה. האני האוניברסלי הוא עצמי אנדרוגני, שלם, עילאי, אלוהי. הוא הזהות האמתית של כולם ולא משנה מה הצורה שמראה התגלמות נוכחית זאת.
בהבנה זאת כל אחד חייב לחיות עם העצמי שנמצא במרכז שלו, להסתכל אליו עבור השראה בכל שטח בחיים.
בפנייה למרכז ההוויה כזהות שלך, בכל מה שנדרש לחיים, האני הנעלה יגשים את עצמו ככל דבר שנדרש לחייך.
כדי לחדד את הרגשת הזהות האמתית שלך, נסה לחוש את האני האמתי שלך מסתכל בהכרה ערה מבעד לעיניך והבן שהוא תמיד נמצא שם כדי להוביל את המציאות שלך אם תאפשר לו זאת. הדרך הזאת הנה ישרה וצרה והיא דורשת הכרה מודעת שהאני שנמצא במרכז ההוויה שלך הוא עילאי ונצחי.
בהכרה זאת אתה יכול לומר :
" האני שנמצא במרכז ההוויה שלי אינו מוגבל. הוא מזמן לי כל מה שנדרש ללא מגבלה כי הוא אינו תלוי באדם אשר נשימה באפו ".
" במרכז שלי שוכן האל בסודיות, בדממה, בקדושה ויחדיו, שנינו הננו האחד שצועד על פני אדמה זאת."
האני שבמרכז שלי הנו הבן הרוחני של האל ; לכן הנני עצמי אלוהי ;
אני הנני זה שמעולם לא נולד, לעולם לא ימות ושתמיד יהיה לא נראה.
אני הנני הנוכחות הבלתי נראית החיה בתוכי. זאת שהולכת לפניי כדי לפנות לי דרך.
אני הנני האור שהולך לפניי ונמצא לצדי.
אני הנני אחדות כל החיים. הנני גם החיים של החברים שלי.
אנחנו הננו הוויה אחת ועם זאת אני אינדיבידואל בביטוי ייחודי שהנו גם אחד זה.
אני הנני מהות אינסופית ועם זאת יחיד בצורה וביכולת הביטוי.
אני הנני הסופר באחד והמלחין באחר. הנני המרפא באחד והצייר באחר.
אני הנני ההשראה של החיים ואני הנני כל מי שמבקש השראה.
אני עוצם את עיני בהודיה, פונה פנימה לזה האינסופי שלא נגלה
ונמצא עמי תמיד ויכול לקבל כאן ועכשיו הארה, אור ועוצמה יוצרת,
כדי לשרת את כל החיים שהנני בשמחת ההוויה !